Facebook obiluje nagradnim igrama i natječajima, vjerojatno nema dana kad ne vidite barem jedan na svome feedu no jeste li znali na što sve treba paziti prilikom osmišljavanja mehanizma natječaja?

Vjerovali ili ne… sve igre koje vidite koje traže od vas da lajkate stranicu, objavu, označite prijatelja i podijelite objavu su neregularne i krše FB pravila!

  • Natječaji se moraju odvijati isključivo na FB stranici, grupi ili događaju, a ne putem osobnih profila. Protiv pravila je tražiti sudionike da moraju podijeliti objavu na svojem profilu ili (još gore) na profilu prijatelja.
  • Zabranjeno je uvjetovati korisnicima da označe prijatelja u komentarima! Takav natječaj Facebook smatra spamanjem prijatelja.
  • Za svaki natječaj, potrebno je imati detaljna, službena pravila (tko smije sudjelovati, što je točno nagrada, je li prenosiva, koja će biti procedura preuzimanja nagrade, koji sud je nadležan za eventualne sporove, briga o osobnim podacima itd).
  • U pravilima treba izričito naglasiti da vaš natječaj nije povezan s Facebookom. Preporuča se ovakva konstrukcija: “Ova promocija ni na koji način nije sponzorirana, odobrena ili administrirana od strane Facebooka niti je povezana s njime.”

Osim pravila same platforme koju koristite, važno je poznavati i zakone vaše države povezane s nagrađivanjem, a u Hrvatskoj je to Zakon o igrama na sreću (Glava X, članak 69). Pripremili smo vam najvažnije:

  • Zakon o igrama na sreću uređuje nagradne igre kod kojih je dobitnik slučajan i random, odnosno, ukoliko nasumično odabirete pobjednika iz baze prijavljenih.
  • Od otvrđene vrijednosti fonda nagrada, priređivač nagradne igre mora uplatiti 5% u korist Hrvatskog crvenog križa.
  • Ukupna vrijednost nagrada ne smije biti iznad 1 milijun kuna (oko ovog se vjerojatno ne morate brinuti? 😀 ).
  • Dobitnik ne smije imati mogućnost zamijeniti nagrade iz nagradne igre za novac.
  • Ako nagradni fond u vrijednost većoj od 5.000kn nije podijeljen, dužni ste ga prodati na javnom natječaju, a dobivena sredstva uplatiti u državni proračun.

Kako tome doskočiti?
Jednostavno, nemojte koristiti nasumični odabir pobjednika! Time vaša promocija više nije nagradna igra (na sreću) već postaje nagradni natječaj. Zatražite sudionike da budu kreativni i odaberite pobjednike na temelju sadržaja njihovih komentara!

Ili se obratite stručnjacima koji dobro poznaju sva pravila i Zakone, i osmislit će vam zabavne i efektivne mehanizme promocije. Javite nam se bez ustručavanja na Trill – digitalni marketing, tu smo za vas

Prethodni članak
Može me se zvati Trill, može jutro, može Sanja, a tko ima može i na mobilni

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *